Quality in professional life

2 Responses to Quality in professional life

  1. LIzethe Keijzer says:

    Kwaliteit kan je zeker leren? Het staat en valt met de bereidheid van managers/ leidinggevenden om de kennis te delen. Vanuit kennis deling de boodschap blijven herhalen en het samenwerken bevorderen.

    Vanuit het onderwijs kan het bedrijfsleven iets leren over de opbouw van professioneel kapitaal.

    Professioneel kapitaal is een optelsom van het menselijke kapitaal x de interacties tussen de mensen x de besluitvorming. Vrijvertaald kennisdelen en samenwerken bevorderd de kwaliteit van de besluitvorming. Feitelijk wordt hier een continue cyclus van leren van elkaar beschreven

    Razend interessant voor het bedrijfsleven om hiervan te leren. Het staat en valt wel bij de waarden die het management aanhangt over het gezamelijk leren.

  2. Theo veltman says:

    de kern: hebben we concrete waarden voor ons handelen en zijn die gemeenschappelijk als het gaat om waarom en wie we zijn? en zijn die onderdeel van wat we doen en hoe we het doen?
    voor de realiteitswaarde van de waarden is Het dagelijks gedrag van het middenkader belangrijk; Het vaak voor velen onzichtbare gedrag van de top, dat doorsijpelt in verhalen en besluiten en soms in speeches ed, nog belangrijker. Voldoende voorbeelden.
    Misschien begint professionele kwaliteit wel bij mij, maar wordt pas echt in brede zin mogelijk – als groep – als mijn omgeving daar ook in gelooft en het doet van dag-tot-dag zodat het deel wordt van wie we zijn en hoe we doen.
    Niet eenvoudig, hoe da te stimuleren, effectief?

Leave a Reply